Kimmietid

juli 05, 2010

Stammis på Möllevångstorget

Imorse var jag på Möllevångstorget igen, älskar att handla frukt och grönsaker där. När jag var mycket yngre bodde jag i det området och även om det har förändrats mycket så har det fortfarande en speciell charm.
Idag var mitt huvudsakliga syfte att köpa jordgubbar till att göra sylt av.
Så jag fick tag i jordgubbarna, det är värt cykelturen eftersom de svenska jordgubbarna kostar 35,- på ICA och 15,- på torget. Köpte en bit vattenmelon och en påse körsbär också - det är lätt att få i sig mycket frukt under denna årstiden - det finns så mycket gott att välja på.
Nu har jag kokat sylten som blev 3 stora burkar och den står och kallnar, ska sätta mig en stund på uteplatsen nu innan solen hittar dit för då blir där alldeles för varmt.

5 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter