Kimmietid

juni 29, 2010

Värmeböljan fortsätter

...och det är inget klagomål, härligt med sommar! Det var väl i och för sig lite väl bra igårkväll när jag skulle sova och det var 26 grader i sovrummet men annars är det skönt.
Efter all aktivitet igår på förmiddagen så ägnades resten av dagen till stor del till att vara på uteplatsen - är så glad att jag har den!
På kvällen tittade jag på något så ovanligt som en Holländsk film (ovanligt för mig alltså) - den hette "Black Book" och handlade om holländarnas situation under 2:a världskriget och om motståndsrörelsen. Den var rätt bra faktiskt.
Sonen kom och kommenterade att språket inte lät klokt (han och hans pappa ska till Holland senare i sommar =) men jag tycker det låter fräckt - jag är förtjust i Holland och människorna där har rest runt en hel del i Holland plus att jag varit i Amsterdam 6 gånger och alltid trivts bra och gillat människorna så det är nog därför jag gillar det.
Nu ska jag snart ta mig en cykeltur tror jag - det är för varmt och svettigt för någon rask promenad =)

4 Comments:

  • At 2010-06-29 10:56, Anonymous Pisan said…

    Ja, nu har värmen kommit på riktigt. Jag har bott i Holland under 1 år och jag stortrivdes! Lärde mig t o m språket :-) vilket inte är så svårt egentligen när man efter ett tag urskiljer ord ur rotvälskan.... :-D Rätt likt svenskan då faktiskt. Många ord är samma.
    Ha en härlig solig fin tisdag! KRAM!! :-)

     
  • At 2010-06-29 11:02, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Vad kul att du bott i Holland, det hade min exman också så det var därför vi åkte dit till att börja med - han hade vänner där. (Han klarade inte av språket)

     
  • At 2010-06-29 12:46, Anonymous Anonym said…

    Jag kan några få fraser på holländska. Semestrade med ett holländska par, en tysk och en svensk (eller en bellman) i Norge. Har bara varit i Amsterdam 2 ggr och då endast på flygplatsen :-) Så jag kan tänka mig att det inte räknas

    /Hossan

     
  • At 2010-06-29 14:40, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Jag kan mest svära lite och så men jag förstår litegrann =). Flygplatsen är inte riktigt detsamma som att vara i Amsterdam men det är en stor och fin flygplats.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter