Kimmietid

juni 27, 2010

Himmel eller helvete

Har suttit en bra stund på uteplatsen, en liten stund i solen men det blev för varmt så jag gömde mig under parasollen. Läser just nu en bok jag har haft liggande länge - "Himmel eller helvete" den handlar om Knutbymordet och rättegången. Man vet ju hur det går men boken är ändå spännande, det är verkligen en historia som nästan är för otrolig för att vara sann.

Är lite seg och slö idag men det gör inget eftersom jag inte måste göra något speciellt. Tvätten har jag strukit och kvällens middag blir enkel - har lite kött och korv över från gårdagens grillande, kompletterar detta med färdigköpta kryddjärpar. Kokt nypotatis finns också kvar från igår så dessa steker jag bara lite också ska jag göra en tomat- och mozzarellasallad.

4 Comments:

  • At 2010-06-27 23:52, Anonymous -Nena- said…

    Under parasollen kan det vara skönt.
    Har inte läst boken men skulle kunna tänka mig att göra ett försök till att läsa den. Jag gillar böcker som är verklighetsbaserade.

    Skönt att kunna vara seg och slö ibland.

     
  • At 2010-06-28 08:08, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det blev för varmt mitt i solen igår =) och det verkar vara likadant idag.

     
  • At 2010-06-28 10:10, Anonymous Pisan said…

    Tänk att vi haft en midsommarhelg utan regn, det är ju helt underbart, t o m solen har varit framme i stort sett hela tiden. Låter jättegott det ni åt igår, mums! Ha en fin måndag! KRAM!!

     
  • At 2010-06-28 12:21, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Det är man inte bortskämd med och värmen är ju kvar också.
    Idag är det stekande varmt här.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter