Kimmietid

juni 17, 2010

Lite kraft finns kvar

Har trott rätt länge att Undulaten här hemma inte har så långt kvar. Han har aldrig varit direkt social men senaste månaderna har han inte velat komma ut ur buren överhuvudtaget och bara sitter där och hänger på sin gunga.
Något förvånad blev jag därför idag när jag skulle ge honom nytt vatten och knappt hann öppna dörren till buren förrän han var ute och for.
(Jag brukar annars lämna öppet länge och försöka locka ut honom)
Han är gammal och det märks, små korta flygturer, gärna i knähöjd på mig men han kom i varje fall ut och flög en stund - det behövde han nog.
Ett annat tecken på ålderdom var att han utan att få totalt spader lät mig ta upp honom - det har han aldrig gillat.

Ikväll kommer Hossan hit, vi ska äntligen se filmen "Luftslottet som sprängdes" de andra två delarna såg vi på bio men denna kom vi aldrig iväg till så det ska bli spännande. Kan storyn eftersom jag läst böckerna men jag har ändå gillat de andra två filmerna.

3 Comments:

  • At 2010-06-17 19:35, Anonymous -Nena- said…

    Nu sitter ni kanske redan och ser filmen.
    Vill i alla fall önska er en mysig filmkväll.

     
  • At 2010-06-17 23:55, Blogger Kimmie said…

    Nena: Tack Nena, den var bra!

     
  • At 2010-06-20 08:58, Anonymous Pisan said…

    Undulaten har nog varit lite deprimerad.... Och nu gillar han livet igen :-)
    Önskar dig en fin söndag!!! Kram!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter