Kimmietid

juni 16, 2010

Sommardag

Idag är sommaren här i Skåne - härlig dag!
Ska snart gå ut och sätta mig på uteplatsen och njuta av det fina, har varit ute och cyklat tidigare. Det blev en tur till Möllevångstorget där jag köpte jordgubbar och körsbär, både jag och sonen är väldigt förtjusta i båda dessa.

Till något helt annat - förra veckan när jag stod ute grillade så upptäckte jag att en granne var gravid, hon hade en söt liten bula på magen och jag tänkte att där blir det en liten till hösten. Ha ha - idag såg jag henne genom fönstret körandes en barnvagn - hur smal som helst. Vissa blir verkligen knappt märkbart gravida - denna lilla bula var alltså redan nu en ny bebis i vagnen och mamman själv såg ut precis som hon alltid gjort. Sådär var det inte för mig kan jag säga den mage hon hade på slutet var som min var i femte-sjätte månaden.

Nu ska jag ut och njuta, sonen är ute och cyklar han skulle iväg och leta efter någon ny tröja.

3 Comments:

  • At 2010-06-16 14:27, Anonymous -Nena- said…

    Härligt med sommarväder och hoppas den får stanna hos oss nu.

    En sådan granne har vi också. Först såg vi en liiiten bula och sedan några dagar efter var den borta och i vagnen låg bebisen.
    Var inte heller så liten när jag väntade mina, maken brukar säga att först kom magen och sedan kom jag några minuter efetr *S*

     
  • At 2010-06-16 21:12, Anonymous Anonym said…

    Jag har en kompis som är gravid, hon ser ut som om hon skulle sprängas vilken sekund som helst. Hon ska inte ha förrän i slutet på juli, jag är övertygad om att det måste bli innan. Det är tvillingar.
    Man kan se magen även om hon vänder ryggen till.... /Hossan

     
  • At 2010-06-16 22:26, Blogger Kimmie said…

    Nena: Underbart, jag vill också ha sommaren kvar länge nu!
    Rolig kommentar av din make.

    Hossan: Hoppas hon inte sprängs!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter