Kimmietid

juli 02, 2010

Fin morgon - blocket - Kebabtallrik

Pratkamraten och jag gick vår härliga runda och de ringde från jobbet hon skulle få besked om mitt under promenaden - hon fick det! Självklart blev hon glad men samtidigt med samma blandade känslor som jag haft, det är ett vikariat hon fått och även hon får gå ner kraftigt i lön.
Vi bestämde oss för att vara glada ändå =) och njöt av vår promenad och fikan efteråt.

När jag kom hem ringde jag upp en man som svarat på en annons vi (sonen) hade på blocket - han hade sorterat ut två stora kassar med sällskapsspel som han inte använder längre och nu har han några extra hundralappar istället för onödiga prylar.

Till middag ikväll hämtade vi hem Kebabtallrik och det var riktigt gott.
Vi gjorde undantag från regeln att äta vid matbordet och käkade framför TV:n medans vi tittade på en film. Skön dag!

2 Comments:

  • At 2010-07-03 02:48, Anonymous Anonym said…

    Se där ingen av er behövde vara arbetslösa särskilt lämge och efter vikariatet kommer säkert något annat bättre och med mer lön!

    Säg Grattis till henne från mig!

    /Hossan

     
  • At 2010-07-03 11:15, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Det ska jag göra, jag hoppas både du och jag ska få något lite mer långvarigt efter att vi klarat av våra korttidsjobb i höst.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter