Kimmietid

juni 30, 2010

Lektion 2

Idag har sonen och jag matlagningslektion igen. Idag lagar vi "Bulgarisk korvgryta". Jag ska sätta ihop allt sedan till en kokbok för sonen så jag började med att fotografera ingredienserna och sedan skriva receptet så får han följa detta. När han är klar ska jag fotografera resultatet och lägga till den bilden så att det blir en illustrerad kokbok =). Bra tillfälle att göra detta lite då och då under sommarlovet.

Fick idag brev från möbelföretaget "Lutz" att de inte hade någon aktuell tjänst till mig för tillfället. Det hade jag inte precis förväntat mig heller, detta var ju den där kaosdagen jag hade för ett bra tag sedan då halva södra sverige dök upp för att söka jobb. Snällt av dem ändå att lägga i ett presentkort på 150,- att använda i butiken när den öppnar - det måste ju kosta dem en del att göra detta för alla de som sökte.

4 Comments:

  • At 2010-06-30 22:12, Anonymous Anonym said…

    Åhh, en sån kokbok skulle jag vilja ha och behöva!

    Ja, jag fick också brev från dem idag, med presentkort

    /Hossan

     
  • At 2010-07-01 08:38, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Fniss, jag framställer ju bara en sida i taget men jag kan maila kopior till dig =)

     
  • At 2010-07-01 10:32, Anonymous Pisan said…

    Vilken bra idé med en sådan kokbok! Du kanske kan publicera den så småningom :-D
    Det var snällt av dem att skicka ett presentkort ju. Men tråkigt att du inte fick jobbet.
    Ha en fin torsdag!!Kram!!

     
  • At 2010-07-01 12:01, Anonymous Anonym said…

    JA, maila dem gärna!
    Bra med uppslag och utförlig beskrivning om jag helt plötsligt får upp en matlagningsgnista. :-D
    /Hossan

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter