Kimmietid

juli 16, 2010

Byråkratisk fredag

Nu tror jag att alla papper har hamnat där de ska, jösses med olika blanketter.
Nu är jag i varje fall registrerad på arbetsförmedlingen, tjejen jag träffade där var jättetrevlig och mycket hjälpsam. Jag hade med mig alla papper som behövdes för att verifiera alla uppgifter jag lämnade och en hel drös med extra papper också =). När jag kom hem fortsatte jag med mina blanketter och har nu skickat in uppgifter till A-Kassan, andra blanketter till Inkomstförsäkringen och ytterligare papper till Trygghetsrådet. Mycket att tänka på är det när man ska vara arbetslös, jag har haft stor hjälp av att fråga Hossan en hel del och också av att jag suttit och lusläst allt möjligt på nätet om hur man ska gå tillväga. Nu är det bara att hålla tummarna att jag fått med allt och att det inte sitter någon sommarvikarie och trasslar till det för mig i andra ändan.

Ha en skön fredag!

4 Comments:

  • At 2010-07-16 22:52, Anonymous Anonym said…

    Du har förberett dig väl!
    Så det kommer säkert att gå bra, men man är allt lite nervös innan man får första utbetalningen

    /Hossan

     
  • At 2010-07-16 22:54, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Det ordnar sig förr eller senare men jag är ju lite ordningsfreak och vill att allt ska vara korrekt omedelbart =)

     
  • At 2010-07-17 09:39, Anonymous Helga said…

    Det är tur att du har någon att rådfråga också. Det verkar ju krångligt värre det där...

     
  • At 2010-07-17 10:03, Blogger Kimmie said…

    Helga: Alltid skönt med lite hjälp. Det är en fullständig djungel av papper man ska hålla reda på.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter