Kimmietid

juli 14, 2010

En andningspaus

Gårdagen var underbar, temperaturen var "nere" runt 25 grader istället för 40 och man mådde så bra av denna paus från hettan.
Idag verkar den vara tillbaka igen, jag har just kommit in efter en cykeltur till affären Abdos där jag har varit och köpt 8 nya liter av citrondrickan vi tycker så mycket om. Kom tillbaka blöt av svett, så nu har jag duschat och så får man väl hålla sig inne tills det blir sen kväll.
Har tvättid klockan 12, hade turen att det fanns en ledig tid tidigare än vad jag tänkt mig. Nu när jag duschar och byter om 3 gånger om dagen och sonen minst 2 gånger om dagen så börjar de sköna tunna kläderna ta slut. Dessutom har jag bytat lakan ett par omgångar också pga värmen och handdukar oftare pga alla duschar så det har samlats mycket tvätt - skönt att få undan det.
Nu ska jag sluta gnälla om värmen och dricka ett par muggar kaffe.
 
Hit Counter
Free Counter