Kimmietid

juli 15, 2010

Ibland får man till det + frustration

Vi har ätit en middag som var så otroligt god att jag nästa ville ringa på hos grannen med en sked i handen och stolt säga - smaka vad jag har gjort =)
Vi har ätit Canneloni och det blev så supergott, en hel del jobb med en köttfärsröra, en tomatsås och en ostsås men det var det helt klart värt. Gjorde den med färsk pasta istället för att sitta och försöka trycka fyllningen i små hårda pastarör och nu är vi väldigt mätta + att det finns kvar till en dag till.
Så nu vet jag vad jag ska laga till nästa gång jag ska ha hem väninnor.

Imorgon börjar skiten jag blir officiellt arbetslös =(, ska till arbetsförmedlingen och registrera mig och fick spader när jag plockade fram alla papper och blanketter och upptäckte att det stod fel i mitt arbetsgivarintyg, en rätt viktig detalj dessutom - hur j-la svårt är det att fylla i ett papper på rätt sätt när så många har fått sluta före mig och de gjort detta till alla. När man hört alla skräckhistorier om hur folk inte får sin A-kassa pga felaktiga blanketter så blir man inte glad. Jag hade alltså kollat dessa papper när jag fick dem men en liten ruta hade slunkit förbi. Nya blanketter har lämnats här hemma nu ikväll.
Men det blev några timmar med många svordomar innan det blev löst.

I övrigt har dagen varit svettig och lugn, sonen har varit ute och köpt sig ett par nya jeans så nu har han allt i klädväg han behöver. Själv har jag varit ute och cyklat en del.

5 Comments:

  • At 2010-07-15 20:49, Anonymous Ingela said…

    Härligt när man får till en riktigt god middag! :)

    Mindre kul med alla blanketter...

    Grattis i efterskott!!:)

     
  • At 2010-07-15 21:17, Blogger Kimmie said…

    Ingela: Ja, man blir så nöjd med sig själv =). Blanketter är ett ofog - TACK!

     
  • At 2010-07-16 12:58, Anonymous Helga said…

    Suck - alltid ska något strula. Nu har jag inte läst på ett bra tag på några bloggar så jag ska kika igenom din nu... Jag har missat massor.

    Hoppas du har det bra i af så här mitt i sommaren!

     
  • At 2010-07-16 13:59, Blogger Kimmie said…

    Helga: Hej på dej! Det löste ju sig men man blir lite sur när man alltid ska hitta misstag.

     
  • At 2010-07-16 23:40, Anonymous -Nena- said…

    Skönt att det löste sig med blanketten så du fick rätt med dig.

    Härligt att middagen blev så god =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter