Kimmietid

maj 25, 2010

Han somnade nästan vid matbordet

Var och firade exmaken igår på hans födelsedag och sonen var så helt slut efter sin första praktikdag att jag nästan trodde han skulle somna medan vi åt =).
Han hade fått jobba ordentligt och dessutom stigit upp väldigt tidigt.
Dessutom var han glupande hungrig och åt som en häst. Ikväll kommer han hem och sover här inatt, han ville som tur var inte sova hos sin pappa hela praktikperioden - tur eftersom jag tycker det är tomt här hemma när han är borta. Ska laga en rejäl laddning spagetti och köttfärssås ikväll eftersom aptiten ökar rejält av att vara ute hela dagen, de cyklar till och från jobbet också och det är ca 1 mil i vardera riktning - snacka om att få motion.
Själv har jag idag fått iväg ännu en ansökan och så har jag varit på ICA och handlat hem lite, bl.a baguetter som jag ska fixa till så att sonen har god lunch med sig imorgon. Han hade med sig vad jag tyckte var mycket mat till lunchen igår men hade inte blivit riktigt mätt så nu får vi öka mängden.

4 Comments:

  • At 2010-05-25 22:11, Anonymous -Nena- said…

    Ja mycket mat går det åt när de inte "bara" sitter i skolbänken.
    Märker här hemma då M har sina stallveckor, då får man ha mer mat än annars *ler*

     
  • At 2010-05-26 08:06, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det tar hårt att vara ute hela dagarna.

     
  • At 2010-05-26 14:27, Anonymous Helga said…

    Oj, kan tänka mig att han var hungrig och trött...

     
  • At 2010-05-26 15:10, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, men han somnade i varje lätt igårkväll =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter