Kimmietid

maj 17, 2010

Härlig dag

Lagom till jag blev upphämtad i förmiddags så började solen bryta igenom, det blev en härlig promenad på fina Bulltofta rekreationsområde. Lite illa att jag glömde ta min allergimedicin men jag hade gott om pappersnäsdukar i fickan så det gick bra ändå =). Vi gick en skön runda och sedan satte vi oss i solen och fikade - så härligt. Efter mycket snackande och kaffedrickande så skjutsade hon mig hem igen och jag gick en runda till ICA innan sonen kom hem från skolan.
Nu på kvällen har min syster varit här en stund, hon hade varit i stugan och plockat med sig en hel hög rabarber till mig, blir nog tvungen att göra rabarberpaj till helgen. Vi har ätit lax till middag och det har varit en riktigt bra dag.

4 Comments:

  • At 2010-05-18 07:54, Anonymous Helga said…

    Sonen börjar också känna av sin allergi. Måste köpa nya tabletter...

    Rabarberpaj låter gott!

     
  • At 2010-05-18 08:29, Blogger Kimmie said…

    Helga: Det är lite besvärligt när näsan rinner och ögonen kliar.
    Visst låter det gott!

     
  • At 2010-05-18 11:49, Anonymous Pisan said…

    Åh vad gott det låter med rabarberpaj! Låter som en riktigt härlig utflykt du hade igår.
    Önskar dig en fin tisdag! Kram!

     
  • At 2010-05-18 13:14, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Visst låter det gott, blev så sugen när syrran dök upp med rabarber. En fin Tisdag till dig med.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter