Kimmietid

maj 10, 2010

Kycklingsoppa hjälper mot allt!

Jag tror helt på den amerikanska vanan att när man är sjuk - då ska man bota det med kycklingsoppa =). Jag har ingen aning om varifrån denna idé kommer men jag vet från tiden då jag bodde där att folk verkligen stack och köpte kycklingsoppa när någon blev sjuk. Idag gjorde det underverk med mig, det värmde så gott i halsen och jag var superfrusen innan vi åt - nu är jag fortfarande behagligt varm. Antagligen kommer idén pga av det är lätt att äta när man inte mår så bra, och just vid förkylning så är det extra varmt och gott.

Imorgon är det tidig uppstigning och skola för sonens del. Men när man tittar i almanackan så är det faktiskt snart sommarlov. Helt otroligt!
Denna veckan är det dessutom bara två skoldagar, sedan har vi helgdagar.

2 Comments:

  • At 2010-05-11 20:34, Anonymous -Nena- said…

    Kanske man skulle be någon köpa hem lite kycklingsoppa *ler*

    Ja nu är det snart sommarlov. Nerräkningen har börjat för J men M bryr sig inte som mycket nu som tidigare år.

     
  • At 2010-05-12 07:08, Blogger Kimmie said…

    Nena: Kanske det =), idag ser det inte ut som om sommarlovet är nära - mörkt och regnigt ute.
    Sonen ser nog mest fram emot att inte stiga upp tidigt + att inte ha läxor.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter