Kimmietid

maj 05, 2010

2 lotter som blev hur många?

Brukar mycket sällan köpa trisslotter, tianlotter eller liknande men för någon vecka sedan när jag köpte en kvällstidning tänkte jag att - varför inte och köpte två tianlotter. På dessa två lotter fanns en vinst på 20 kronor och så var det dubbel vinst på den så det blev då 40 kronor. Jag tog då 4 nya lotter och på en utav dem fanns det en vinst på 10 kronor. Ny lott igen och den skrapade jag nyss och då var det en vinst på 100 kronor. Så nu funderar jag på om jag verkligen ska ta 10 nya lotter? =)

Det hade varit bättre att få vinsten på 125.000,- då hade jag inte funderat.

2 Comments:

  • At 2010-05-06 09:52, Anonymous Helga said…

    Jag skulle ta nya lotter... det är ju inte mycket du lagt ut för så många lotter. Tänk om...

     
  • At 2010-05-06 10:09, Blogger Kimmie said…

    Helga: Så blir det nog, det är ju inte så att 100,- gör någon skillnad =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter