Kimmietid

april 28, 2010

Perfekt ålder och doften av nyklippt gräs

Har öppna fönster här hemma och vaktmästaren har precis klippt gräset utanför - det är en härlig frisk doft!
Har också precis fått höra att jag är i en perfekt ålder när jag ringde på en ledig tjänt - det kändes skönt att höra, oftast känns det som att hade man bara varit runt 30 istället så hade det varit riktigt bra. Fick ett tips från min rådgivare på trygghetsrådet på en ledig tjänst och ringde nu på morgonen. Mannen jag pratade med menade att på ett litet kontor är det bra att man kan räkna med att personalen är där och inte behöver ta vård av barn allt som oftast.
Han var ute och körde när jag ringde så nu har jag mailat min ansökan och CV till honom så skulle han titta på det när han kom in. Hade varit kul om man i varje fall kunde få en chans att komma på en intervju. Håll tummarna för mig!

2 Comments:

  • At 2010-04-29 09:57, Anonymous Helga said…

    Oj, det lät ju jättepositivt!!! Lycka till - hoppas detta leder åt rätt håll :)

    Grillningen lät god också... vi har inte haft grillpremiär ännu, men snart kanske...

     
  • At 2010-04-29 12:14, Blogger Kimmie said…

    Helga: Man kan alltid hoppas, men det är väl tyvärr många som är i "rätt" ålder.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter