Kimmietid

april 25, 2010

Idag har datorn fått vila

Det har varit/är alldeles för fint väder för att sitta framför datorn. Så idag har jag varit ute större delen utav dagen - njutning!
Tog en rätt rejäl cykeltur i förmiddags, till IKEA. Har bara varit en gång tidigare på det nya IKEA-varuhuset så jag var inte riktigt säker på hur jag skulle ta mig dit på cykel men det fixade sig. När jag var där köpte jag två pallar (två trasiga köksstolar har hamnat i containern), till köket - vi har ändå fyra stolar vid bordet så det räcker men som extra funkar ett par pallar. Köpte glas som sonens pappa ska få när han fyller år - vi har en sorts glas därifrån som han har gillat när han varit här. Såklart blev det också lite servetter och värmeljus.
Sen blev det cykeltur hem igen.
Sen har en stor del utav dagen tillbringats på uteplatsen, har suttit och riktigt njutit utav solvärmen, det är 17 grader därute.
Ikväll blir det grillat, jag ska göra baconlindad fläskfilé - vilken härlig dag!

6 Comments:

  • At 2010-04-25 16:13, Anonymous Helga said…

    Jag har flugit klart för idag och hann få en skön solig stund på altanen. Jag plockar fram mat från frysen idag... Jag hade en gryta kvar som räcker till alla fyra. Skönt att slippa laga när jag varit borta hela dagen.

     
  • At 2010-04-25 18:39, Blogger Kimmie said…

    Helga: Skönt att du är igång igen.
    Färdig mat i frysen är alltid bra att ha, det sparar mycket tid.

     
  • At 2010-04-26 08:58, Blogger Hossan said…

    Du är allt lite galen som cyklar med två pallar :-D

     
  • At 2010-04-26 09:49, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Lite galen, men med snoddar att spänna fast med så var det inget problem.

     
  • At 2010-04-26 10:58, Anonymous Annica said…

    Hossan, Kimmie hade i varjefall pall att sitta på o vila om det hade blivit för tungt o cykla hem med dem :-)

     
  • At 2010-04-26 12:39, Blogger Kimmie said…

    Annika: Jo det hade väl sett något ut det om jag satt där på cykelbanan =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter