Kimmietid

april 20, 2010

Helt slut men nöjd

Det har varit en jobbig dag idag, kursen jag gick på handlade om att presentera sig själv och göra ett intryck vid eventuell intervju. Jag är inte längre någon blyg person (var blyg som barn) men jag ogillar starkt att tala inför grupper som jag inte känner väl. Dagen börjar såklart pyton, det dras lott om ordningen att helt oförberett hålla en presentation och jag blev först =( , det gick väl sådär men kändes lite bättre när det var fler än jag som tyckte det var jobbigt.
Sen diskuterades det och man fick kritik och beröm allt eftersom.
På eftermiddagen gjordes sedan en liknande övning igen där man fick sitta inför alla och göra en fejkad intervju och sedan bli kritiserad och bedömd av en massa folk. Då gick det bättre - hade antecknat och tagit till mig den kritik och de tips jag fick på förmiddagen - men jag är helt slut i skallen nu. Känner att jag är lite bättre rustad men det var en väldigt jobbig dag.
En skön grej var att de som ledde kursen inte hade märkt hur jobbigt jag tyckte det var förrän när jag efteråt berättade om hur skönt det var när det var över =) - det är ju bra om det inte är uppenbart att man är jättenervös.

Sonen och jag har bestämt oss för en lite senare middag ikväll och sedan blir det bara soffan och slappande, kolla efter nya lediga jobb får jag göra imorgon.

4 Comments:

  • At 2010-04-20 18:54, Anonymous -Nena- said…

    Jag tycker också att det är jättejobbigt att prata inför grupp så när man inte känner dem så bra.
    Skönt att det gick bra i alla fall och att det inte märkts att du var nervös.

    Det är tufft att vara på kurs så en hel dag, man är ju inte van vid det.

    Ha det bra i soffan

     
  • At 2010-04-20 19:07, Blogger Kimmie said…

    Nena: Jättejobbigt, men det hjälper nog att utsätta sig för det ändå. Trött i skallen som bara den, ha en skön kväll du med.

     
  • At 2010-04-21 09:33, Anonymous Helga said…

    Men så jobbigt det där lät. Fy... för att bli först. Samtidigt hann du ju kanske inte sitta och ladda upp nervositeten som man gjort om man fått vänta. Bra jobbat och kul att det gav något!!!

    Jag kan bli jättenervös ibland och är kolugn ibland... Konstigt!

     
  • At 2010-04-21 10:29, Blogger Kimmie said…

    Helga: På ett sätt var det nog bra att vara först men samtidigt hade det varit lättare att först se hur någon annan gjorde =) - jag kan också vara lugn om jag känner att jag vet vad jag gör.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter