Kimmietid

april 13, 2010

Halvklar dag

Hade tänkte mig en slö eftermiddag på uteplatsen med en bok men det var lite sådär halvmulet så jag tyckte inte det var så lockande. Istället blev det en skön cykeltur till Stadsbiblioteket. Sonen var klar med en bok som han skulle läsa i skolan så jag lämnade tillbaks den och så lånade jag två nya till mig själv.
Ett jobb att söka hittade jag idag, hittade ett annat som lät toppen men det visade sig vara halvtid och det vill jag inte ha. Ett är bättre än inget.
Sen har jag "roat" mig genom att rengöra och sortera i skåpet där jag har mjöl, pasta och sådant. Nu har sonen just kommit hem från skolan och vi har diskuterat ämnen för en större uppsats hans ska skriva, jag lyckades komma på ett till honom som han blev nöjd med.
Nu får det bli lite slappande innan jag ska sätta gång med enkel matlagning, nudlar med kött & grönsaker.

2 Comments:

  • At 2010-04-14 08:41, Anonymous Helga said…

    Synd att det inte blev så soligt... men en tur till bibblan är inte heller så tokigt! Vad bra att du hjälper din son med skolarbetet...

     
  • At 2010-04-14 09:29, Blogger Kimmie said…

    Helga: Idag har vi strålande solsken istället så men som du sa en cykeltur är inte fel det heller.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter