Kimmietid

april 08, 2010

Jag startar larm

...inte med flit och inte tyckte jag det var så kul heller precis. Det hela började med att jag cyklade till ett affärscentrum för att besöka en skoaffär, jag skulle försöka hitta några bekväma, enkla, platta skor och jag lyckades det blev ett par svarta snörskor, lätta och bekväma och ett par vita lite som gymnastikskor fast utan snörningen bara att hoppa i. När jag var klar skulle jag i in i en annan affär och titta lite men när jag går in där börjar det tjuta! Skorna hade satt igång larmet. Pinsamt! En tjej från personalen stod precis där så jag gick med henne mot utgången där vi testade och det visade sig vara det ena paret skor som hade någon form av larm i sig.
Tillbaka till Skoaffären där de bad om ursäkt och gnuggade skorna mot någon platta för att ta bort larmet. Så gick jag igen, tillbaka till den andra butiken och då börjar det såklart tjuta igen. Blä! En annan ur personalen kom farande och jag fick förklara igen, och gå tillbaka igen. Denna gången tänkte jag lämna tillbaka skorna, vill inte ha skor som sätter igång larm varje gång jag har dem på mig. Men de hämtade ett par likadana skor och tjejen i skobutiken gick bort och testade i den andra affären och denna gången funkade det.
Trots detta så var jag lite på helspänn när jag för tredje gången gick in i butiken men det höll sig tyst och lugnt.
Tillräckligt med dramatik för en dag =)

8 Comments:

  • At 2010-04-08 15:23, Anonymous Pisan said…

    Oj! Sånt är jobbigt och pinsamt... Tur att de hade ett annat par åt dig :-) KRAM!!

     
  • At 2010-04-08 15:46, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Ja, man känner sig lite dum men det var som tur var när jag gick in inte på vägen ut =)

     
  • At 2010-04-09 09:37, Anonymous Helga said…

    Ja, usch... det är ju inget kul att bli utsatt för. Skoaffären borde gett dig ett presentkort som kompensation för detta!

    Jag var med om detta i London en gång när jag köpt en plånbok på Urban outfitters. I en annan butik gick larmet på vägen ut. Där står ofta vakter vid larmbågarna o jag kände paniken komma. Men han var sjysst och hjälpte mig.

     
  • At 2010-04-09 10:37, Blogger Kimmie said…

    Helga: Det är väldigt obehagligt, man känner sig skyldig trots att man inte gjort något fel =)

     
  • At 2010-04-09 13:05, Anonymous -Nena- said…

    Usch ja sådant är jobbigt och man känner sig skyldig även om man vet att man inte är det.
    Skönt att det fanns ett par som inte startade larmet för sådana skor kan man ju inte gå omkrin i.

     
  • At 2010-04-09 14:17, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det hade blivit lite jobbigt i längden att förklara att jag är oskyldig varenda gång man går in i någon butik =)

     
  • At 2010-04-11 11:02, Blogger Hossan said…

    Ja, betydligt bättre när det tjuter när man är på väg IN i affären än på väg ut. Skönt att det fixade sig till slut. Jag har väl berättat om den gången jag köpt barnkläder på rea på Åhlens? När jag kom hem och packade upp så hade ett av plaggen kvar sin larmgrunka. Undrade hur jag hade kunnat gå ut ur affären utan att den pep.men så kom jag på att jag hade haft freestyle (längesedan alltså) på och att jag visst hade tyckt att det var något konstigt ljud. Märkligt att ingen kom efter mig. Fick gå tillbaka till affären och det tjöt när jag gick in (pinsamt) men jag hade kvitto med mig och om jag inte minns fel så kom kassörskan ihåg mig

     
  • At 2010-04-12 19:16, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Det tror jag inte du berättat - usch så pinsamt.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter