Kimmietid

april 09, 2010

Kebaböverdos

Fy vad mätt jag är, sonen och jag har ätit Kebab till middag alldeles nyss.
Det är lite tramsigt med storlekarna på Kebab, det finns ingen liten utan det börjar med Medium sedan Large och XL och om de bara skiftat namn vore det väl mest lustigt men de är verkligen stora. Jag var superhungrig efter att ätit en portion soppa till lunch så tänkte jag att jag gör som sonen och tar en XL, mycket lustigt - jag orkade nog ungefär en 3:e del. Sonen klämde hela sin men han är tonåring och hade haft dubbeltimme i gymnastik idag så det var mer logiskt. Nu var det jättemycket grönsaker i den så lite nyttigt är det ju =).

Sen har vi det roliga problemet med "vårt" Kebabställe, jag skrev för länge sedan om ett tillfälle när de helt glömde att ta betalt av sonen när han var och hämtade till oss och han cyklade tillbaka för att betala (de tuppade nästan av utav chocken). De behöver nog lite mattelektioner idag skulle jag betala 70,- för denna massiva mängd mat (billigt är det) och lämnade fram en hundralapp - tillbaka ger han mig 70,- Ähh, jag gjorde som sonen och var snäll och ärlig - påpekade att det blev nog lite fel nu och då skrattade han lite generat och rättade till det.

Nu ska jag stöna på soffan ett tag =)
 
Hit Counter
Free Counter