Kimmietid

april 16, 2010

Fina blomman och oändlig kö

Det var en upplevelse att söka jobb på platsen jag var idag, ALLA var där!
Kön när jag kom 20 minuter före utsatt tid var ca 800 meter lång och den bara byggdes på hela tiden. Nåja efter ca 2 timmar fick jag min lilla snabbintervju och av den kan man nog inte utläsa någonting alls, det gick så snabbt.
Resten av tiden bestod av att stå i kö och ca 15 minuter som var information.
När jag kom ut och var klar så var kön ännu längre. Chansen är minst sagt minimal men nu har jag gjort det. Har ringt och varnat Hossan som också tänkt ta sig dit så att hon är beredd på folkanstormningen.

Bilden är på en fin blomma som jag fick igår av en av väninnorna som var här, visst är den fin?! Dessutom fick jag två flaskor gott vin, snälla Hossan hade köpt en flaska av mitt absoluta favoritvin (Roodeberg) så den flaskan ska jag spara till när hon och jag äter en god middag någon kväll.
Nu har jag ätit lite rester från igår till lunch och ska bara vila ett tag, är helt slut efter all trängsel och efter att ha stått och frusit i kön på en parkeringsplats i ca 1 timme.

Hoppas ni har en bra fredag!

4 Comments:

  • At 2010-04-16 16:08, Anonymous Pisan said…

    Det låter som ni haft en kanonkväll igår :-) Jag kan tänka mig trängseln där du var förut och sökte jobb. Hoppas, håller tummarna, för att du har en chans att få ett jobb där! Ha en fin fredagskväll! Kram!! :-)

     
  • At 2010-04-16 16:58, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Kvällen igår var jättetrevlig kön idag var rätt överväldigande så chansen är nog väldigt, väldigt liten men man kan bara försöka.

     
  • At 2010-04-17 11:36, Anonymous Helga said…

    Men herregud vad var det för jobb?? Måste läsa förra inlägget så kanske jag får veta...

     
  • At 2010-04-17 14:57, Blogger Kimmie said…

    Helga: Det var 250 jobb, ett nytt stort möbelvaruhus som ska öppna till hösten så de hade en massa olika tjänster de ska tillsätta. Jag sökte till kontoret.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter