Kimmietid

april 30, 2010

Tack men nej tack

Tråkig mailkorg imorse, 3 stycken Nej tack mail från jobb jag sökt. Från det ena skrev de dessutom att de haft över 600 sökande! Detta för ett vanligt kontorsjobb =(.
I brist på annat satte jag mig och skickade iväg ett par spontanansökningar till firmor jag känner till från mitt gamla jobb, firmor där jag tidigare agerat som kund. Att söka jobb som inte ens finns känns lite märkligt men det påstås att många får jobb på det sättet. Jag vet ju hur dessa ansökningar behandlades på min gamla arbetsplats - DELETE. Min rådgivare på trygghetsrådet envisas med att påstå att det är det bästa sättet så jag fortsätter försöka.

Fredag är det i varje fall och det var sonen glad över imorse. Han ska till sin pappa denna helgen så när han kommer hem från skolan ska jag cykla bort med hans helgpackning och lämna till honom där.

3 Comments:

  • At 2010-04-30 23:39, Anonymous -Nena- said…

    Tråkigt med nej tack- mail.
    Jag fick jobb så, att söka jobb som inte fanns. Fick i och för sig bara en provanställning först men det hade de alltid på det företaget.
    Hoppas att det är någon som har en plats till dig.

    Trevlig helg!

     
  • At 2010-05-01 10:06, Anonymous Helga said…

    Det måste kännas tungt... söka, söka, söka. Jobba på - till slut ska du få ett jobb!!

     
  • At 2010-05-01 10:26, Blogger Kimmie said…

    Nena: Skönt att höra att det funkat för någon. Jag kämpar på.

    Helga: Ja, man blir mindre hoppfull när man göra samma sak om och om igen utan resultat.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter