Kimmietid

maj 02, 2010

2 Maj

Tänk att det redan är Maj månad, sommaren är på gång. Detta känns både skönt och skrämmande. Mitt i sommaren blir jag arbetslös på riktigt, då slutar den vanliga lönen att dyka upp och jag ska börja leva på A-kassa. Det ser jag inte fram emot. Men nu är jag kanske lite negativ i förskott - ett mirakel kan ske, det kan dyka upp ett nytt jobb innan dess.
Sen är det samtidigt härligt att det blir varmare och finare ute.

Kvällen igår var trevlig, Hossan och jag åt de goda ostarna och drack vin och snackade en massa. Helt plötsligt var klockan halv två =).
Då åkte Hossan hem och jag dök i säng. Nu funderar jag på att sätta mig på uteplatsen ett tag och njuta av solen.

Ha en skön Söndag!

4 Comments:

  • At 2010-05-03 08:27, Anonymous Helga said…

    Det måste kännas lite läskigt och nervöst. Man får kanske heler inte nya jobb just mitt i sommaren.

    Det låter som du o Hossan hade en mysig kväll :)

     
  • At 2010-05-03 08:55, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, det känns inte så jättekul men det är bara att kämpa på. Man får hitta det positiva, att vara utomhus är gratis och skönt på sommaren =)

     
  • At 2010-05-03 10:41, Anonymous -Nena- said…

    Ja tänk att nu är det maj och vår. den kändes långt borta när man satt och var trött på snön =)

    Jag håller tummarna att du får ett jobb innan du behöver gå över på a-kassan.

     
  • At 2010-05-03 13:39, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det är väldigt mycket skönare att vistas utomhus nu än när vi hade den eländiga snön!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter