Kimmietid

januari 29, 2010

Världens godaste Semla

Den har jag tydligen lyckats skapa idag =) i varje fall enligt sonen. Nu var det inte så mycket skapande eftersom jag köpte färdiga vetebullar på ICA. Min gissning till varför den var den godaste han någonsin ätit är nog att jag var generös med mandelmassan. Jag gröp ur lite av bottendelen på bullen och smulade ihop det med riven mandelmassa, en liten skvätt mjölk och så geggade jag ihop detta och la tillbaka i bullen. Sen grädde förstås och på med locket. Inte sådär jobbigt eller svårt direkt. Jag tyckte själv också det blev mycket gott, vi hade en liten mysig stund mitt på eftermiddagen med denna fika.
Sonens kompis ska dyka upp här snart, han går inte på samma skola så han har inte varit ledig idag.

6 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter