Kimmietid

januari 28, 2010

Min dag så här långt

Har stannat hemma idag förutom två små rundor, först för att köpa hushållspapper och trälim och andra för att hämta sonens mobil som nu kommit. Han fick beställa den över internet eftersom butikerna inom rimligt avstånd inte hade den i svart och det skulle den vara.
Resten av dagen har jag tvättat färdigt, det satte jag ju igång imorse. Städat städskåpet (det gör jag uppenbarligen inte ofta nog =), läderbehandlat en soffa, och så har jag limmat en låda sonen hade där fronten var lite lös med träflimmet jag köpte imorse. Har utöver detta letat efter jobb att söka - hittade inga idag, fått besked på ett jobb jag sökt att de hittat någon annan, och börjat läsa en av böckerna jag lånade häromdagen.
Kvar är att jag ska laga middag som ikväll kommer att bli köttbullar.
Imorgon måste jag nog ut och gå igen, blir lite rastlös annars känner jag.

8 Comments:

  • At 2010-01-28 15:23, Anonymous -Nena- said…

    En massa har du hunnit med.
    Jag kom ut en sväng jag också och det var väldigt skönt.
    Man blir rastlös när man bara går hemma och inne.

     
  • At 2010-01-28 16:12, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det behövs lite frisk luft.

     
  • At 2010-01-28 17:16, Blogger Hossan said…

    Väldigt frusterande när man inte hittar några jobb att söka!

    Imorgon är det jobbmässa på Konserthuset där man kan "mingla runt" och prata med olika arbetsgivare och lämna sitt CV.
    Öppnar 10. Bror och jag ska dit och sen möter vi upp två andra så då delar vi nog på oss.

     
  • At 2010-01-28 18:24, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Det är väl antagligen bara öppet för arbetslösa och officiellt är jag ju inte det än.

     
  • At 2010-01-28 21:02, Anonymous Annica said…

    Har en massa snö här...Kommer du som snöskottare??Lön....Mitt sällskap förståss o lite fika o skvaller mellan varven

     
  • At 2010-01-28 21:09, Blogger Kimmie said…

    Annica: =) Fika och skvaller är alltid trevligt, dessutom har jag enorm överskottsenergi så visst =)

     
  • At 2010-01-29 08:53, Blogger Helga - precious said…

    Du har fått mycket gjort ser jag! Snart ska du se att dina jobbansökningar ger frukt - kanske en intervju ...

     
  • At 2010-01-29 12:19, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ibland är det gott om energi.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter