Kimmietid

december 27, 2009

Vi har sett vår film

Vi är nog lite vridna, vi kan i många fall replikerna utantill och börjar skratta innan tokigheterna händer men vi njuter av denna film. Den utspelar sig på 40-talet och handlar om en familj med två barn och framförallt det äldsta barnets stora dröm om att få ett luftgevär i julklapp. Det var lustigt att jag och sonen såg den på TV en jul när han var kanske 8-9 år och älskade den, när jag berättade för sonens pappa om den (vi har väldigt lika smak i film) så skrattade han och berättade att han sett den på bio i USA och det var en jättestor hit när den var ny (jag hade aldrig hört talas om den) i vilket fall som helst tyckte sonen och jag att det var mysigt. Före filmen åt vi en middag bestående av Lövbiff som smakade mums. Men imorgon får det bli något lättsmält - tror det får bli fisk.
Magen protesterar mot att jag lever som om varje dag vore Lördag.

4 Comments:

  • At 2009-12-27 22:12, Anonymous -Nena- said…

    Ja nu får vardagsmaten komma in ett tag och rätta till magarna igen.

    Kul med filmen :)

     
  • At 2009-12-27 22:53, Blogger Kimmie said…

    Nena: Blir gärna lite för mycket av det goda när man ledig. Men samtidigt vill man passa på och njuta =)

     
  • At 2009-12-28 00:27, Anonymous Annica said…

    Blev vardagsmeny här idag..Spagetti med köttfärs..Så gott har aldrig vardagsmat smakat som idag kan jag lova

     
  • At 2009-12-28 11:31, Blogger Kimmie said…

    Annica: Klokt, det blir lite för bra annars.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter