Kimmietid

juli 29, 2013

Sista semesterveckan inledd

Ja, för denna gång alltså. Jag har bara tagit 3 veckor denna sommar så det får nog bli lite strödagar under hösten - inte dumt det heller.
Det var härligt att få hem sonen och höra diverse berättelser om allt kul som hänt.
Sedan fick han sova ut ordentligt i egen bekväm säng och med fläkt på rummet istället för i ett hett tält =). Jag började dagen med att tvätta t.o.m sonens skor åkte in i maskinen, det var det eller slänga dem så gräsliga såg de ut men nu är de fina igen. När tvätten var klar for jag iväg till gymmet och fick klarat av ett träningspass som var skönt men usch så svettigt i värmen.

I övrigt har jag fixat några ärenden och suttit på uteplatsen där det var varmt men inte lika mycket sol idag så det var skönt att sitta där med boken.
Har gjort en del planer för veckan på Onsdag ska jag umgås med de vänner jag känt längst av alla, på torsdag ska jag jobba på dagen och på kvällen ska min syster komma hit och vi planerar att äta gott tillsammans och njuta av rosévin och snack på uteplatsen. Hade turen att min frisör återkommer från sin semester på fredag och kan klippa mig då så kan man se lite ordentlig ut när jag i nästa vecka vänder tillbaka till verkligheten =).

Ikväll ska vi äta goda köttfärsbiffar i grädd och kalvfondssås en favorit för både mig och sonen. Får göda honom lite han ser lite tunn ut efter allt resande =).

2 Comments:

  • At 2013-08-04 22:52, Anonymous Helga said…

    Ja, tågluffen var succé för vår son också... Hoppas det går bra att jobba lite nu också då. Jag börjar igen imorgon efter en kortare ledighet.

     
  • At 2013-08-10 01:25, Blogger -Nena- said…

    Kul äventyr sonen varit på =)

    På måndag börjar maken jobba och döttrarna sommarjobbar och sen drar skolan igång veckan efter för yngsta så det kommer bli tyst hemma men samtidigt är det ju lite skönt med rutiner igen.

    Ha det så gott!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter