Kimmietid

september 16, 2012

Idag är det Söndag på riktigt

Igår morse vaknade jag och kände mig irriterad, hur i hela friden kunde det redan vara Söndag jag hade ju inte hunnit med någonting i helgen. Sedan vaknade jag till lite bättre och insåg att det var Lördag igår - mycket bättre =). Igår kväll var jag hos en kär gammal vän som fyllde halvjämnt, hon bjöd på god mat och gott vin och det var trevliga människor där så det var en bra lördagskväll. Det märks att man blivit äldre och mer försiktig, hon bor tvärs genom stan för min del så lite obehagligt är det allt att cykla ensam hem på kvällen. Både hon och jag bor i bra områden men det finns några som man ska igenom för att förflytta sig mellan våra områden som kanske inte är de trevligaste ställena att vistas på under kvällstid. Sånt tänkte man inte på när man var yngre. Nu ska jag sätta igång med lite söndagssysslor, en runda till ICA ska testa nytt recept ikväll - kycklingfilé med baconströssel och en sås med philadelphiaost i. Tyckte det lät mumsigt. Så ska tvätten strykas men först ska jag dra på mig gympaskorna och gå ut och gå. Ha en fin Söndag!

3 Comments:

  • At 2012-09-17 10:40, Anonymous Helga said…

    Trist att man ska behöva vara rädd när man rör sig i sin egen stad. Maten lät god :)

     
  • At 2012-09-17 14:10, Anonymous oskrivnablad said…

    Blir alltid så hungrig när jag läser om allt gott ni ska äta :-)

    Trevligt ni verkade ha det i lördags... ja förutom cykelturen hem i mörkret då.
    Jag märkte stor skillnad på den sista tiden för mig i Stockholm (blev väl äldre jag med) tog hellre taxi trots en dyr peng :-/

     
  • At 2012-09-17 19:01, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, det är inte kul men det blir bra motion för jag cyklar som en tok =).

    Oskrivnablad: =), jag gillar ju att hålla på med mat och gott blev det.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter