Kimmietid

september 10, 2012

Febrig

F-n har inte tid med sjukdom och inte lust heller. Med lite tur så känns det bättre imorgon om jag får sova gott och tar några panodil. Kändes halvtaskigt redan igår kväll men man kan ignorera en hel del bara på ren vilja. Det har varit rätt jobbigt idag, flera kollegor gick hem under dagen sjuka. Förhoppningsvis blir det inte värre då kan jag gå in på morgonen i varje fall och få undan så mycket som möjligt. Vill verkligen inte smitta sonen nu heller han har fullt upp med allt nytt. Testade trots sjukan nytt recept ikväll, ett thairecept som var jättegott med lite hetta =). Enkelt var det också, kokosmjölk, grädde, purjo, vitlök (rätt mycket), grön curry pasta, chiliflakes också kycklingfilé. Blev riktigt gott, grönsaker till för min del, ris för sonen. Imorgon ska han eventuellt på pubrunda i den stad han pluggar i efter skolan. Först skola från 8 (vilket betyder stiga upp vid 6) och sedan föreläsningar till 17 för att följas av en pubrunda. När jag var 18 hade antagligen tyckt att det var toppen nu låter det jobbigt =), men han har valet att inte starta förrän klockan tio på Onsdag så det orkar han säkert med =). Nu ska jag ta mig en kopp te!

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter