Kimmietid

augusti 22, 2012

Roomservice

Jag gillar Roomservice på TV och ikväll är det dags för ny säsong, måste jag ju kolla på =), kunde gärna släppt in dem i min lägenhet. I Malmö pågår Malmöfestivalen och sonen har varit där i stort sett varje kväll sedan han kom hem, så även ikväll. Inte dumt med gratis konserter varje kväll. Själv ska jag dit imorgon kväll med en väninna, fast vi är så gamla att vi ska nog besöka 60-talstältet. Visserligen föddes vi på 60-talet så vi var inte så gamla då men musiken är magisk. Mitt försäkringsbolag har fått jobba för oss på sista tiden, har inte behövt använda dem på sådär 20 år men nu har de visat sig från sin bästa sida. Cykelstölden fick vi pengar för nästan omedelbart och idag fick vi också besked att han kommer att fullt ut få det skadestånd han tilldelades under rättegången för det rån han utsattes för i vintras. Vi ville helst att de skyldiga skulle stå för denna kostnad men efter att kronofogden kollat på det så gick inte det. Det blev inte ens någon självrisk tydligen fanns det någon sorts kassa/fond för detta när de tyckte det var lämpligt. Jag känner på mig att vår handläggare var tonårsförälder som inte mådde bra av att läsa vittnesmålen och domen. Sonens kommentar var att det var bra att han får det från försäkringsbolaget men att kravet från kronofogden borde gå över till att gärningsmännen borde bli skyldiga dem istället i framtiden - bra idé tyckte jag, kanske något för framtiden - varför ska man komma undan när man gjort något så fel.

5 Comments:

  • At 2012-08-23 19:30, Anonymous oskrivnablad said…

    Roomservice är välkomna hit med när som helst :-D Har en vind som jag gärna skulle isolera och inreda :-)

    Skönt att det är lite ordning på försäkringsbolagen trots allt.

     
  • At 2012-08-24 13:03, Anonymous Pisan said…

    Ja, varför ska de komma undan?!

    Önskar dig en fin helg! Kramar! ♥

     
  • At 2012-08-24 17:13, Blogger Kimmie said…

    Oskrivnablad: Visst hade det varit härligt! Ja skönt när de ställer upp när man betalat i evigheter.

    Pisan: Ja, det var en rättvis idé, ha en fin helg du med - Kram!

     
  • At 2012-08-27 01:29, Blogger -Nena- said…

    Hit får gärna Roomservice också komma... vi borde kanske se till att de hittar till Skåne lite oftare ;)

     
  • At 2012-08-27 01:30, Blogger -Nena- said…

    Hit får gärna Roomservice också komma... vi borde kanske se till att de hittar till Skåne lite oftare ;)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter