Kimmietid

september 01, 2012

Pigg och utsövd

Vaknade och kände mig fylld av energi, underbar känsla. Dessutom sken solen därute klockan var runt 9. Så det blev på med gympaskorna och ut och promenera direkt. När jag kom hem blev det dusch och frukost och sedan cyklade jag en massa ärenden. Var först på systembolaget och köpte hem lite vin, sedan på ÖB och laddade upp med lite av varje som är billigt där. Cyklade hem och lämnade grejerna och cyklade sedan till EKO-hallen för att se om de hade några termo-muggar. Sonen har kommit fram till att en sådan kunde vara bra att fylla med kaffe och ha på tåget på morgnarna. Jag vill också ha en eftersom mitt kaffe jämt står och blir kallt på jobb när jag blir upptagen av telefonen eller annat. Det fanns så jag köpte till oss båda. När jag kom hem efter allt detta hade sonen fortfarande inte vaknat. Har också gjort en stor lasagne som jag delat upp och fryst in så att sonen kan ha det att ta med sig till lunch i skolan, nu blir det inte skollunch längre och alternativet blir väl annars oftast skräpmat, oftast kommer det säkert att blir rester att ta med men det är bra att ha något som redan finns klart att ta med. Sedan har det varit tvättid, lite småstädande och även om det är mulet nu så ska nog gå bra att grilla ikväll - fläskytterfilé ligger i marinad. Hoppas ni har en fin helg!

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter