Kimmietid

september 17, 2012

Det är inte bara helgerna som går fort

Även vardagarna rusar på, har trevligt sällskap på kontoret just nu. En kvinnlig chef som jag kommer bra överens med har tillfälligt flyttat in till oss eftersom hennes dator lagt av, kul att byta ett par ord då och då och praktiskt när jag behöver fråga henne saker att hon bara är ett par meter bort =). Ikväll har vi grillat, vi skulle äta fisk hade jag tänkt men när jag cyklade hem och kände sommarvärmen som vi har idag så ångrade jag mig. En snabbrunda till affären - kom hem med lite karré och haloumi. Lagade till fisken också så den ska vi ha imorgon istället. Så är det tydligen tupperware säsong, har idag blivit bjuden på två sådana party av kollegor =). Tackade nej till båda, det är trevliga människor men jag har plastburkar i stora mängder och jag vet att jag kommer att köpa något som jag inte ens behöver om jag går =)

2 Comments:

  • At 2012-09-18 08:23, Anonymous Helga said…

    Ja, ibland kan man känna sig tvungen att köpa om man får dit.

    Gott med karré och haloumi... Fisk är inte heller fel. Ikväll ska vi göra fajitas med kyckling bl a.

     
  • At 2012-09-19 17:01, Blogger Kimmie said…

    Helga: Det finns alltid något som verkar fint och lockande men så behöver man inte det egentligen =).
    Fajitas är gott

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter