Kimmietid

januari 08, 2012

Imorgon är vi tillbaka i vardagen

Helgerna är över för denna gång och så även min semester. Har haft en jätteskön vecka men det blir nog bra att vara tillbaka i normal tillvaro. Med en artonårig son i huset som har väldigt många vänner och är ute och far hela tiden så blir det mycket sömnstörningar. Kul att han har haft ett roligt lov men nu behövs nog lite ordning och vettiga sängtider igen =).
Sonen och hans kompisar har ett rätt kul sätt att umgås de träffas ett gäng kanske 6-10 styck hemma hos någon. Går och handlar och sedan lagar de mat tillsammans, bra sätt att lära sig. Sedan blir det ofta film eller spelande tillsammans.
Idag har jag varit extremt trött, total sömnbrist inatt eftersom sonen som skulle varit hos sin pappa egentligen var hos en kompis här i närheten och hörde av sig och sa att han skulle komma hem och sova det blev väldigt sent och jag kom aldrig riktigt till ro.
Han är däremot hos sin pappa ikväll istället så nu planerar jag för tidigt sänggående.
Trodde inte jag skulle orka något alls idag men lite har jag gjort, tvätten blev struken och så gjorde jag köttbullar som vi ska ha imorgon. Skönt en måndag att bara fixa potatis och sås och värma dem.

2 Comments:

  • At 2012-01-09 10:05, Anonymous Helga said…

    Ja,nu känns det ändå ganska bra att vardagen är i antågande. Vår son är ju på Sri Lanka just nu men annars känner jag igen det där med sena kvällar och sömnproblem.

     
  • At 2012-01-09 19:30, Blogger Kimmie said…

    Helga: Det behövs vardag för att uppskatta helger =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter