Kimmietid

januari 03, 2012

Njuter av ledigheten

Det känns oerhört lyxigt att få en vecka ledigt så här =). Jag är inte helt lat, igår tränade jag, strök tvätten, gjorde rent och slängde en massa gamla glas från ett köksskåp. Att ha kvar en massa som vi aldrig använder är bara onödigt. Så var jag och köpte bok och en fin penna för presentkort i bokhandel jag fått i julklapp + att jag köpte några nya fräscha glas, enkel variant bra till vatten, saft eller liknande.

Idag är jag igång med Bagel-bakande, har inte gjort det sedan i somras och vi älskar ju bagels så man får passa på när ledig tid finns. De tar väldigt lång tid att göra, en del av den tiden är jästid och då kan man ju t.ex sitta här =).

Funderar på att sticka till Rusta i eftermiddag, de säljer bantar shakes och smoothies till väldigt bra pris och det skulle nog inte skada efter julen och ledigheten sedan med en liten kickstart för att komma in i goda vanor igen.

Ikväll har sonen planerat att han ska laga middagen men det kan ändra sig om något kul dyker upp med kompisarna. Det är ok, han har lov. Är han hemma så ska han fixa Tacos till oss.
 
Hit Counter
Free Counter