Kimmietid

juni 18, 2011

Lördag


Härligt med lördag efter veckans stress! Ikväll ska Hossan komma hit och jag ska förhoppningsvis bjuda på god mat. Jag kör min favoritstil av matlagning - alltså hittar på receptet medan jag lagar maten =) i detta fallet har jag stekt upp kycklingfilé, lagt dem i en form och sedan gjort en sås som består av lite av varje - det var lite matlagningsgrädde, en klick creme fraiche, lite buljong lite diverse örtkryddor, en skvätt vin och sedan en rejäl klick cantadouost. Förhoppningsvis blir det gott. Till detta blir det råstekt färskpotatis och sallad.

Idag har jag tvättat, hade tvättid vid 12 men vaknade vid 9 och tvättstugan var ledig så jag körde igång då. Tack vare detta han jag med en shoppingtur också. Köpte denna blus som har starkare färger i verkligheten och ett par capribyxor i jeanstyg med dragkedjor längst ner.
Mycket nöjd blev jag =)

3 Comments:

  • At 2011-06-19 09:07, Blogger Hossan said…

    TACK för igår!
    Maten var verkligen superb, det borde ha funnits ett recept!!!
    Det vattnas i munnen när jag tänker på gårdagens middag :)

    Kläderna var mycket fina!

    Ha en skön söndag!

     
  • At 2011-06-19 09:59, Anonymous Pisan said…

    Jättefin blus! Önskar dig en fin söndag! Kram! ♥

     
  • At 2011-06-19 11:24, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Tack själv

    Pisan: Detsamma till dig

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter