Kimmietid

mars 12, 2011

Vårkänslor

Idag är det en underbar dag här i Skåne! Vi har 8,2 grader och solen kikar fram lite då och då =)
Jag har varit igång hela dagen, började efter frukost med att baka och de där gifflarna blev jättegoda! Jag gjorde dem inte som gifflar utan mer som knyten, det var lättare och så var det mindre risk att osten inuti skulle rinna ut i ugnen. Sedan ringde jag min syster som tidigare sagt att hon nog skulle till deras stuga och röja lite - hon var där så då cyklade jag dit med hennes present (hon fyllde år i veckan) och vi drack lite kaffe och hon fick också smaka på det nybakade och gillade dem. Efter besöket där blev det några ärenden, bl.a köpte jag semlor som vi ska ha ikväll. Enligt tidningarnas tester skulle Konditori Ambrosia ha Malmös bästa så de måste vi ju testa =). När jag kom hem kände jag att jag bara inte kunde stanna inomhus resten av dagen en sån här härlig dag så jag tog en cykeltur till. Har fått frisk luft överskott nu så jag somnar väl på soffan ikväll =).

Nu borde jag nog egentligen dammsuga men det får vänta tills imorgon, har inte lust!
Ha en superskön Lördag.

4 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter