Kimmietid

februari 24, 2011

Vädergudarna ignorerar mig en aning

Igår vaknade vi upp till ett vitt landskap igen! Jag kan väl lite lugnt säga att jag inte blev glad alls.
Det ledde till en stressig morgon, måste hinna med bussen! Jag hann inte med någon vettig frukost det blev en liten macka samtidigt som jag klädde på mig =(. Jag måste hemifrån ca 40 minuter tidigare för att komma till jobb med buss. Eländig morgon igår, men det blev en rätt mysig dag på jobb - tur för mig som var hungrig så bjöds det på frukostfrallor i fikarummet. Jag och närmsta kollegan satte sedan igång en liten omorganisering av vårt kontor - jag är lite ordningsfreak och det är nog hon också nu har pärmarna färg efter inriktning och alla pärmetiketter är utskrivna på datorn istället för diverse handstilar. Sedan hade en kollega bakat kaka till eftermiddagsfikat - snacka om onyttig dag. Min diet funkar just nu inte alls men jag skärper förhoppningsvis mig snart igen =)

Idag kunde jag cykla igen, snön ligger kvar men vägar och cykelbanor är rensade och det har inte kommit mer vidrigheter uppifrån.
Kan tillägga att kollegans barn som är rätt små började gråta när de fick reda på att mer snö kommit - då är det illa =)

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter