Kimmietid

mars 27, 2011

Slapparsöndag

Helgen har varit lugn och skön! Både igår och idag har vädret varit soligt och vackert dock lite för kallt för att bli riktigt vårigt. Igår var jag ute och cyklade en hel del på förmiddagen och sedan var jag och köpte jord och grävde upp gammalt som jag inte vill ha kvar och la ut ny fräsch jord i rabatterna på uteplatsen. Ser fräscht ut och krokusar och påskliljor är på gång därute.
Får bli lite varmare innan jag sätter igång att plantera ut lite nya saker.
Idag har jag huvudsakligen varit hemma, en liten tur till ICA har det blivit och sedan har jag strukit tvätten och nu tittar jag på en film/datorn har defragmenterats och blev just klar (tog en liten paus i filmen för att titta in här en stund). Det är egentligen för fint ute för att sitta framför TV/dator men jag kände mig lite slapp och då är det skönt.
Sonen har en kompis här och de har just kommit in från en runda i solen.
Blir nog inte mycket mer gjort idag, jag ska testa ett nytt recept som är mozzarellafyllda köttfärsbiffar, låter i varje fall gott =)

4 Comments:

  • At 2011-03-28 07:28, Anonymous Anonym said…

    Halloj!

    Tänk att jag blev av med alla bloggarna när jag bytte dator :S

    Din var förstås inte svår att hitta :) Men jag har inte letet up min egen och inte de som jag brukar följe heller. Har blivit så kass på det här :(

    Hossan

     
  • At 2011-03-28 10:28, Anonymous Helga said…

    Åh, så långt har det inte kommit med våren ännu här. jag ska nog byta ut jorden i en rabatt här också när det blir lite varmare...

     
  • At 2011-03-28 17:19, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Du hittar några andra också via min inklusive din egen =)

    Helga: Det är mysigt att börja greja och planera vad som ska planteras.
    Det kommer snart till dig också.

     
  • At 2011-03-30 22:13, Anonymous -Nena- said…

    Ja nu är det mysigt när det tittar upp lite blommor och solen lyser.
    Hoppas vårvärmen också kommer snart.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter