Kimmietid

mars 31, 2011

Massa fixande på en Torsdag

Jobbat hela dagen såklart och det har varit en som vanligt aktiv vecka. Ikväll har jag haft en fixarkväll, när jag kom hem blev det först ett ICA-besök, sedan har jag lagat en del mat - sonen skulle äta upp Taco-rester från igår därför lagade jag Ugnspannkaka med bacon som jag åt av och så blev det ju en hel del att frysa in också (sonen gillar inte ugnspannkaka). När den var klar gjorde jag en Paj också, denna innehöll bl.a grönmögelost, broccoli och salami - den blev direkt indelad i lagom lunchportioner att ha med på jobb. Man får passa på när energin plötsligt dyker upp.
Sedan har vi bytat lakan, redo för tvätt-tid imorgon.

Sonen ska till sin pappa imorgon, han ska ut med kompisar imorgonkväll men så blir det ju när man har ett barn som närmar sig 18 (puh!) men i övrigt är hos sin pappa i helgen. Nu ser jag fram emot fredag imorgon - gör ni också det?

3 Comments:

  • At 2011-04-01 08:47, Anonymous Helga said…

    Oj vad du har hunnit med. jag har ledig helg och njuter redan nu eftersom min helg började igår kväll...

     
  • At 2011-04-01 10:30, Anonymous Pisan said…

    Fredagar är bra härliga :-) Det var mkt du hann med. Bra att ha mat infryst att ha som lunchlåda. Önskar dig en fin fredag och helg! KRAM! ♥

     
  • At 2011-04-01 16:54, Blogger Kimmie said…

    Helga: Vissa kvällar orkar man nästan ingenting men ibland så kommer lusten och orken =)

    Pisan: Ja, det är jättepraktiskt att ha färdiga grejer att ta med.

    Fin helg till er båda.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter