Kimmietid

oktober 06, 2010

Magkänsla

Ibland får man bara en känsla av att något inte helt stämmer. Jag gick under en kort paus in på sonens skolas hemsida på jobb idag, han brukar ha bra koll men allt finns där - prov, läxor och resultat. Det brukar också gå att se närvaron bara en liten stund in på lektionen. Men det stod som orapporterat - då tänkte jag att läraren väl inte haft tid. Vid 11-tiden fick jag en känsla av att något inte var helt rätt och ringde hem, efter 5 signaler svarar en yrvaken son!!! Han hade slagit av väckarklockan och somnat om igen. Så då missade han sina första två lektioner, jag kommer antagligen att ställa en extra klocka och smyga in den på hans rum de dagar då jag inte är hemma när han ska upp.
Dagen på jobb har gått i ilfart, min kollega är ledig på Onsdagar så då är jag solo och det leder till full rulle. Sedan var det möte på eftermiddagen och plötsligt var dagen slut. Ikväll är jag supertrött (igen) och ska försöka komma i säng i vettig tid.

3 Comments:

  • At 2010-10-07 09:21, Anonymous Helga said…

    Bra med de där skolsystemen faktiskt! Man kan ju upptäcka frånvaro som man inte känner till och stoppa det i tid.

     
  • At 2010-10-07 17:16, Anonymous -Nena- said…

    Det är bra att man kan kolla det så på hemsidan.
    Jag brukar också kunan få en sådan känsla att något är tokigt och ofta har det stämt.
    Lätt hänt att stänga av klockan så det kan ju vara bra att ha en till när ingen annan är hemma.

     
  • At 2010-10-07 18:47, Blogger Kimmie said…

    Helga & Nena: Ja, han kom ju i tid till eftermiddagens lektioner i varje fall. Han blev förlåten också eftersom han tydligen var den enda eleven som aldrig kommit försent tidigare.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter