Kimmietid

september 25, 2010

Ikväll blir det Pizzamys

Var uppe vid 8-tiden imorse eftersom jag hade tvättid som startade då. Strax efter 10 dök sonen upp, han är rätt mör idag efter att ha varit vaken en stor del av natten så han håller sig hemma ikväll. Så nu har vi bestämt oss för att vara lata ikväll och få pizza hemkört. Gott ska det bli, det var länge sedan sist.

Har plockat in utemöblerna idag också, skönt när sonen är hemma så jag får hjälp att släpa ner allt i källaren. Grillen får stå kvar ett tag till, det blir nog någon mer omgång på den. Sedan fick jag för mig att jag skulle ut och cykla så nu har jag först varit på ÖB och laddat upp med toapapper, hushållspapper, folie, plastpåsar och en massa sådant. Sen tog jag mig en runda till och var och köpte en liten present till pratkamraten som jag ska hem till på Onsdagkväll är det tänkt. Nu blir det lugnt resten av Lördagen, middagen ska ju komma färdig till dörren och jag ska vara slapp och slö =)

2 Comments:

  • At 2010-09-26 09:36, Blogger Helga - precious said…

    Vi tar också in de stora trädgårdsmöblerna den här helgen men lämnr ett mindre bord och klappstolar ute. Kan ju bli lite svamprensning ute...

     
  • At 2010-09-26 14:52, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jag har också lämnat ett par mindre stolar ute, ifall att det blir tillfälle till en kopp kaffe i höstsolen.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter