Kimmietid

september 23, 2010

Sommar i Skåne

Vilken underbar dag vi har haft här i söder, jag kunde cykla i bara blus - ingen jacka behövdes - runt 20 grader. Härligt, hoppas det stannar över helgen.

Kursen gick bra, den var nog lite i enklaste laget. Det är ett för mig nytt program som jag jobbar i men jag har hunnit lära mig en hel del på egen hand genom att använda det och förutom några få tips som jag kan ha nytta av så kunde jag redan det mesta.
Efter kursen var det tillbaka till jobb och en halv dags jobbande kvar.

När jag kom hem for sonen runt som en galning och hojtade om borttappad plånbok. Jag kände inte för det just då precis men fick honom till att sätta sig ner och gå igenom var han varit och när han använt den.
Det var i och för sig bara 50,- i den men han hade också skolans lunchkort som är laddad med restaurangmåltider på ett stort urval restauranger i stan så det hade varit lite trist. Vi kom fram till att han hade haft plånboken framme på lunchen och sedan någon timme senare när han köpt en dricka på ett ställe nära skolan. Han ringde dit och där var den, pengarna och kortet var kvar - skönt!

Efter detta lilla drama så har vi ätit middag och haft det lite lugnare. Imorgon blir det extra tidig morgon för mig igen.

4 Comments:

  • At 2010-09-23 22:56, Anonymous -Nena- said…

    Vad skönt att plånboken kom till rätta igen och att allt var kvar.

     
  • At 2010-09-24 08:54, Anonymous Helga said…

    Suck! Men så skönt att plånboken kom tillrätta igen. Ofta hjälper det ju att tänka sådär som ni gjorde - var var jag sist osv.

    Ha en skön helg!

     
  • At 2010-09-24 11:30, Anonymous Pisan said…

    Vilken tur att de hade lagt undan hans plånbok där! Ibland har man tur :-)
    Önskar dig en fin helg! Kram! ♥

     
  • At 2010-09-24 16:48, Blogger Kimmie said…

    Nena, Helga & Pisan: Ibland får man ha lite tur, skönt att någon ärligt människa hittade den.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter