Kimmietid

september 11, 2010

Vädret kan inte bestämma sig

När jag steg upp imorse hade det regnat så då tänkte jag att vi kan nog inte grilla, satte igång med min tvätt och några timmar senare skulle jag till ICA och då var det sol så då tänkte jag - klart vi ska grilla. Sen har jag ändrat mig fram och tillbaka hur många gånger som helst och nu ger jag upp det där =).
Vi ska ha Fondue istället, jag hade nämligen köpt grytbitar för att göra grillspett så det går ju bra så istället.
Har varit ute och farit lite också, biblioteket först och sedan lite butiker där mitt inköp blev en ny blus. Efter detta har det blivit en liten runda med dammsugaren och nu är jag bara slapp och slö. Matlagningen kommer ju huvudsakligen att göras vid matbordet ikväll så jag ska bara röra ihop lite goda såser och fixa en sallad - enkelt och bra. Ska bli kul att träffa Hossan ikväll.

6 Comments:

  • At 2010-09-11 22:19, Anonymous Helga said…

    Fondue låter gott - det var verkligt länge sedan vi åt det här.

    Vi grillade faktiskt idag men det var på landet...

     
  • At 2010-09-12 00:13, Blogger Kimmie said…

    Helga: Det var länge sedan för min del också med Fondue men det smakade finfint - trevlig mat som man sitter läng med =)

     
  • At 2010-09-12 21:21, Anonymous Nena said…

    Oj oj vad det lät gott.
    Det är massor av år sedan som vi åt Fondue...tror fakstiskt inte vi har haft det sedan vi fick barn och det är ju ett tag sedan ;)

     
  • At 2010-09-12 21:38, Blogger Kimmie said…

    Nena: Då är det hög tid nu, det var gott =)

     
  • At 2010-09-13 11:29, Anonymous Pisan said…

    Vi hade också tänkt grilla men det fick man ju lägga åt sidan. Vad gott med fondue! Det är riktigt gott det.
    Önskar dig en fin måndag! KRAM! ♥

     
  • At 2010-09-13 18:36, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Inget kul att grilla i regn!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter