Kimmietid

september 26, 2010

Konsten att uppskatta...

Ikväll har vi grillat, det blev vitlöksmarinerad fläskytterfilé - till detta stekt potatis och det var riktigt smaskigt. Dagen i övrigt har varit skön, tvätten har blivit struken, jag har legat på soffan och läst, har lagat till en krabbpaj som jag delat upp och frusit in så att jag har lite färdiga luncher i frysen.

Hossan och jag babblade i telefon en lång stund, båda lika löjligt glada över våra jobb. Det är som allting annat - när man har det och det inte är hotat så har man inte vett att uppskatta det på samma sätt. Negativ som upplevelsen att förlora mitt jobb har varit så har det samtidigt väckt mig, jag är så på hugget nu - ingenting är för svårt eller för jobbigt.

4 Comments:

  • At 2010-09-27 08:37, Anonymous Helga said…

    Javisst ska man vara glad för sitt jobb! Det är ju inte så lätt att få ett nytt...

     
  • At 2010-09-27 16:51, Blogger Kimmie said…

    Helga: Nä det är ju inte det, så många uppskattar tyvärr inte erfarenhet.

     
  • At 2010-09-27 22:38, Anonymous -Nena- said…

    Härligt =)
    Är också löjligt glad över mitt jobb... ja arbetsträningsplats är det ju men just nu är den min :D

     
  • At 2010-09-28 17:07, Blogger Kimmie said…

    Nena: Visst är det härligt!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter