Kimmietid

mars 11, 2010

Trevlig eftermiddag

Har haft det jättetrevligt med pratkamraten, hon kom hit vid 12 och då gick vi direkt ut och gick en runda på ca 1 timme. Det var härligt!
Sen hade jag imorse gjort en paj med kyckling, fetaost och grönpepparchorizo och det värmde jag bara och slängde ihop en sallad och sen blev det lunch.
Så har vi suttit i ett par timmar och först ätit och sedan druckit kaffe och snackat och snackat. Mysigt med lite trevligt sällskap, sonen kom hem mitt i allt och pratkamraten som inte sett honom på ett par år blev förvånad över hur förändrad han var. Det där ser man inte själv på samma sätt eftersom man ser varandra varje dag.

5 Comments:

  • At 2010-03-11 23:52, Blogger Hossan said…

    Vad gör du på lördag? :-)

     
  • At 2010-03-12 08:38, Anonymous Helga said…

    Ja, det är festligt när man träffar sina kompisars barn - ibland känner man knappt igen dom. De blir vuxna helt enkelt!

     
  • At 2010-03-12 08:40, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Inget planerat så om du är frisk får du gärna komma, vill inte att sonen ska bli smittad av förkylningen om det går att undvika. (Jag trodde du skulle på 50-års fest då)

    Helga: Ja, de kan förändras väldigt mycket på ett år.

     
  • At 2010-03-12 11:35, Blogger Hossan said…

    nej, det är inte förrän nästa lördag, vi får se hur jag mår då.

     
  • At 2010-03-12 12:08, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Vi ser imorgon, är du bara snuvig är det ingen fara - jag menar bara om du känner dig febrig eller jättekass.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter