Kimmietid

mars 08, 2010

Cyklat rundor och fixat saker

Idag har jag varit ute och farit en hel del - tog mig till ett köpcenter som har flera sportaffärer för jag tänkte hitta en ny gympapåse till sonen. Där fanns en modell kvar och den var rosa, inte en chans att han hade gått runt med den.
Så cyklade jag vidare till city och efter 4 resultatlösa besök i butiker hittade jag till slut en svart på Intersport.
Innan jag gav mig iväg på cykeltur hade jag fixat en del andra småsaker, skulle ha kopior på den del papper angående min uppsägning och annat som skulle skickas vidare. När jag har behövt kopior de senaste 22 åren har jag fixat det på jobb, men ICA hade en kopiator som man matade enkronor i också fixade det sig. Hade ett samtal att ringa för min systers räkning, hon sms:ade från flygplatsen igår (på väg på semester) och hade glömt en grej hon skulle avboka så det fick jag ordnat till henne imorse.
Hittade ett jobb jag kunde söka så det har jag också gjort. Nu blir det nog några lugna timmar fram tills jag ska laga middag.

4 Comments:

  • At 2010-03-08 19:35, Anonymous Helga said…

    Det var mycket på en dag det :)

     
  • At 2010-03-08 20:26, Blogger Kimmie said…

    Helga: Mycket av det var bara småsaker. Men skönt att hålla igång.

     
  • At 2010-03-09 12:46, Anonymous -Nena- said…

    Nej en rosa hade kanske inte varit så uppskatta ;)
    Det är svårt att hitta bra gympapåsar tycker jag. Många är så små.

    Bra att du kunde fixa den glömda avbokningen till din syster och att Ica har så man kan kopiera.

     
  • At 2010-03-09 12:52, Blogger Kimmie said…

    Nena: Små och i för svagt material är de ofta. Men förhoppningsvis blir denna bra.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter