Kimmietid

mars 02, 2010

Häxa

Tittade som vanligt direkt på morgonen om några nya lediga jobb kommit in - det fanns ett man kunde söka - Rådgivande Häxa!! Jag tror inte att jag kommer att söka det =).
Hade tänkt cykla ut idag eftersom vädret såg bättre ut men när jag tog upp min cykel och pumpade den så började det pysa ut luft från ventilen. Nåja, inte så krisigt som när man måste vara någonstans vid en speciell tid så jag lämnade in cykeln för att få den fixad och tog bussen till biblioteket istället. Skulle låna en bok som sonen ska läsa i skolan. Det skulle vara en novell på engelska på minst 100 sidor. Jag har en massa böcker på engelska men det var enligt sonen alldeles för många sidor i mina böcker så nu har jag lånat en till honom som är lagom tunn =).
Nu har jag fått lite lunch i magen och ska fördriva en timme till innan jag kan gå och hämta min cykel igen. Kanske en cykeltur imorgon istället.

4 Comments:

  • At 2010-03-03 02:40, Blogger Hossan said…

    Ja, det jobbet har jag sett vid tidigare tillfällen, tom så illa att det stod om det i tidningen. Folk som tvingats söka det för att inte bli av med a-kassan. Var går gränsen egentligen???

     
  • At 2010-03-03 07:36, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Vansinne, man måste väl tro på sånt för att kunna söka ett sådant jobb.

     
  • At 2010-03-03 09:50, Blogger Helga - precious said…

    Jag sov i södra Sverige i natt och dr var det inte mycket snö... då går det ju utmärkt att cykla...

     
  • At 2010-03-03 13:18, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jo, vi hade turen att det mesta försvann förra helgen. Jätteskönt.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter