Kimmietid

februari 25, 2010

En bra dag för en kaffeälskande bokmal


Översta bilden är mina kap på bokrean. Härligt! Fyra av dem reserverade jag igårkväll på en rea-förstart jag var på. Har hämtat dem nu på morgonen.
De andra två fanns inte på den rean så jag har redan varit på en promenad till en annan bokhandel och inhandlat dem. Nu ska jag nog klara mig ett tag.
Sen fick jag paket, jag är med i något som heter YouGov - det är marknadsundersökningar som skickas till mig via mail där jag svarar på en massa frågor i alla möjliga ämnen. Kan ibland vara vad jag tycker om en reklamfilm eller mina åsikter om olika matvaror etc. Jag har varit med där i säkert 15 år. För varje undersökning man gör får man poäng som samlas ihop och när man vill kan man ta ut poängen i produkter. Denna gången valde jag denna fina kaffekokare. Tidigare har jag fått, Georg Jensen-skål, cd-skivor, en massa gratis måltider på hamburgerrestauranger (det alternativet finns inte längre). Rätt kul faktiskt. Känner jag inte för att vara med på någon undersökning så struntar jag bara i det så det är inget tvång. De skickar de undersökningar som de tror passar min levnadssituation så väljer jag vad jag vill svara på.
Nu är jag igång med att baka kanelbullar och äggklockan tutade precis att första jäsningen är klar.

4 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter