Kimmietid

mars 04, 2010

Skulle inte men bara måste = Receptgalen

Hade bestämt mig för att INTE köpa någon kokbok under denna bokrean - jag har sjukt många kokböcker, jag gillar att sitta och bläddra i många av dem och en del står orörda år efter år. Tänkte att jag behöver inte fler, men nu när jag gått förbi så många bokhögar så finns det ett par böcker jag saknar - en med thaimat och en med soppor. Jag gillar thaimat men har inte lagat så mycket av det tidigare eftersom sonen inte varit så uppskattande av alla grönsaker som finns i dessa rätter - nu börjar han bli stor och kan uppskatta denna sorts mat till fullo. Sen har vi det här med soppa - jag har aldrig gillat soppa speciellt mycket - sen hittade jag den där kycklingsoppan som vi älskar och då känner jag att det måste finnas fler goda soppor. Får nog titta lite till på bokrean, jag är sugen på att lära mig att göra en god fisk- och eller -skaldjursoppa.
Kanske någon av er som har bra recept?

3 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter