Kimmietid

mars 03, 2010

Dagen blev bättre

Var på riktigt pestigt humör nästan hela dagen men det känns bättre nu.
Sonen kom hem och det hjälpte en hel del, det kom ett mail från ett av rekryteringsbolagen jag anmält mig till med tips om ett jobb jag kunde söka - chansen är inte stor men mycket större än om jag inte sökt något. Jobbet passade i mitt tycke mig perfekt så man kan alltid hoppas! Jag hatar maktlöshet så om jag i varje fall får försöka så hjälper det humöret.
Har också skickat iväg någon spontanansökning på ställen som jag ser liten chans att få något på men skickar jag inget är det ingen chans.

6 Comments:

  • At 2010-03-04 08:45, Anonymous Helga said…

    Det är nog svårt att hålla humöret uppe och självförtroendet dalar såklart när man inget vet. Du ska se att det ordnar sig snart... Du jobbar hårt på det ju. Kram!!

     
  • At 2010-03-04 08:59, Blogger Hossan said…

    ca 10.000 som slåss om ca 500 jobb - JA det ÄR svårt att hela tiden hålla humöret och hoppet uppe, men det SKA lösa sig!!!

     
  • At 2010-03-04 10:50, Blogger Kimmie said…

    Helga & Hossan: Man blir lite nere ibland när det inte finns något att söka men förr eller senare så ska det väl ordna sig. Jag är ju inte ens officiellt arbetslös än men jag är lite otålig =)

     
  • At 2010-03-04 12:55, Anonymous -Nena- said…

    Inte alls konstigt att det känns så där ibland och jag hoppas att det känns bättre idag.

    Håller tummarna att ditt jobb snart dyker upp och att det är just ditt.

     
  • At 2010-03-04 13:17, Anonymous Pisan said…

    Hoppas du mår bättre idag. Det är ju inte konstigt att du känner dig nere emellanåt. Jag håller fingrar och tår för att du snart får ett nytt jobb! KRAM! :-)

     
  • At 2010-03-04 15:20, Blogger Kimmie said…

    Nena & Pisan: Tack till er båda, en svacka då och då är väl bara att räkna med. Idag känns det bättre.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter